دومین فرشته زندگی مندومین فرشته زندگی من، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه سن داره
اولین فرشته ی زندگی اولین فرشته ی زندگی ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره
محفل عاشقانه مامحفل عاشقانه ما، تا این لحظه: 22 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

دومین فرشته زندگی من

هفته ی 36 بارداری و تکمیل اتاق سامیار

1393/11/1 10:17
نویسنده : مامان
2,535 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان مهربون من و پسرم

امروز هفته ی 36 بارداری من تمام شد و من وارد هفته ی 37 شدم . لحظه شماری ها ی با شدت بیشتری ادامه داره . امروز 1 بهمن آخرین روزی که سرکار میرم و دیگه خودم برای مرخصی زایمان آماده خواهم کرد.

24 دی بالاخره بعد از مدت ها انتظار  تخت و کمد سامیار مامان آوردند از شانس آسانسور خراب بود . عمو علی و عمو شهاب (شوهرعمه مهزیار) و عمه اعظم و آیلین برای کمک به بابایی و من آمدند و تخت و کمد آوردند بالا و پرده اتاق پسر گلی نصب شد.

25 دی خونه من و مهزیار خونه بودیم و جایی نرفتیم البته نمی شد بریم آسانسور خراب بود. با کمک مهزیار اتاق داداشش رو چیدیم و آماده کردیم. مهزیار بعد از آماده شدن اتاق و تخت داداشش رفت توش خوابید و کلی من و بابایی خندیدیم.

قرار بود فرش اتاق نوزادی مهزیار برای داداشش استفاده کنیم اما بابایی رفت و برای اتاق گل پسری فرش هم رنگ وسیله هاش خرید و اتاقش خیلی خیل خوشگل شد.

ساک بیمارستان پسرم و خودم هنوز آماده نکردم . سامیار دیگه خریدی نداره البته بجز پوشک که هنوز نخریدیم. شنبه 27 دی ماه نوبت دکتر داشتم وضعیت من و سامیار خدا روشکر خوب بود. فقط دکتر وزنه اش خراب شده بود و همه رو با 3 تا 4 کیلو اضافه وزن نشان میداد و این منو نگران کرد البته من تا دو هفته قبلش فقط 8 کیلو اضافه کرده بودم ولی خوب ترسیدم که دکتر گفت اصلا نگران نباش اما مولتی ویتامین فعلا قطع کن. قرار شد هفتگی برم مطب و ویزیت بشم . البته باید بگم سامیار خان تا چند روز پیش رو پای خودش ایستاده بود اما دوباره عرضی شده امیدوارم یه کوچولو بچرخه گل پسرم تا سزارین راحت تر انجام بشه.

برای شنبه 4 بهمن برام سونو نوشته ومیرم گل پسرم میبینم. دوستان سعی میکنم بیام و براتون بنویسم اما اگه نیومدم یادتون باشه تاریخ سزارینم فعلا 20 بهمن ماه برای سلامتی سامیار و مامان و البته همه ی خانواده ام تو این روزها و همه مامان های گل منتظر و نی نی هاشون دعا کنید.

 

اتاق گل پسرم

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب سر بزنید

 

هفته سی و ششم بارداری

در این هفته جنین سی و شش هفته ای شده است. جنین حالا می تواند محکمتر یک چیز را با دست بگیرد و به نور و صدا واکنش نشان می دهد...

هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری نی نی سایت,[categoriy]

هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری نی نی سایت,هفته سی و ششم بارداری دوقلو,هفته سی و ششم بارداری آکا ایرهفته سی و هفتم بارداری,هفته سی و هشتم بارداری,هفته سی و شش بارداری,هفته سی و هفتم بارداری آکا,هفته سی و هشتم بارداری نی نی سایت,بارداری هفته به هفته

 

هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری نی نی سایت,[categoriy]

  هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری,هفته سی و ششم بارداری نی نی سایت,[categoriy]

در این زمان از بارداری، کودک دمای بدن خود را بالاتر از مادر نگه می‌دارد.

کودک شما

کودک شما اکنون 2650 گرم وزن داشته و 47 سانتی‌متر قد دارد. در این هفته نیز او همچنان مشغول ذخیره چربی است تا در زمان تولد، بتواند دمای خود را تنظیم کند.

بدن شما

ماه آخر بارداری تمرینی برای وضع‌حمل می‌باشد. دهانه رحم شما در این زمان باز می‌شود تا محیط را نرم و آماده سازد. اگرچه تمام این حالات از علائم وضع‌حمل هستند، اما نیازی نیست که به سرعت و با مشاهده هر تغییری سریعاً به بیمارستان بروید. احتمالاً هنوز چند هفته ای با زایمان فاصله دارید.

 

شکافهای روی جمجمه در هنگام تولد کمک می کند که سر راحت تر از کانال زایمان عبور کند.

جنین:در این هفته جنین سی و شش هفته ای شده است. جنین حالا می تواند محکمتر یک چیز را با دست بگیرد و به نور و صدا واکنش نشان می دهد. بدن جنین گرد و چاق است. به طور معمول سر جنین به سمت پایین است و به لگن فشار می آورد. جای جنین آنقدر در شکم تنگ است که دستها و پاها به داخل شکم جمع شده اند. در روده ها حالا مقدار قابل توجه مکونیوم (مدفوع جنینی) وجود دارد. استخوانبندی محکمتر می شود، اما تمام استخوانها در وقت تولد محکم نیستند. در جمجمه شکافهای کوچکی وجود دارد تا سر نوزاد در هنگام تولد بتواند راحت تر شکل بگیرد و از کانال زایمانی عبور کند، یعنی آنکه جمجمه سخت نیست و در هنگام تولد در کانال زایمانی حتی قدری مچاله می گردد. به همین دلیل سر جنین می تواند در لحضه های اول تولد کمی عجیب به نظر بیاید، اما بعد از تولد به سرعت به حالت عادی خود باز می گردد.

مادر:زیاد روی وقتی که از قبل برای زایمان تععین شده است حساب نکن. زایمان می تواند 14 روز جلوتر یا دیرتر اتفاق بیفتد. این به مادر کمک می کند که به روز تعین شده برای زایمان فکر نکند. اینگونه مادر انرژی بیشتری ذخیره می کند. در اوخر حاملگی امکان دارد که مادر دچار حالت تهوع یا سرگیجه شود، به خصوص وقتی که در حالت دراز کشیده است. این حالت نورمال است و به آن "سندرم ونا کاوا" می گویند. شکم بزرگ به شاهرگهایی که در کمر وجود دارد فشار می آورد و بازگشت خون به فلب را آهسته می کند. سیاهرگ گشادی که خون اندامها را به قلب باز می گرداند "وناکاوا" نام دارد. این خطرناک نیست اما گاهی امکان دارد که مادر احساس ضعف کند. برای بیشتر مادران حامله بهترین حالت خوابیدن به سمت چپ است، زیرا کمتر روی گردش خون اثر می گزارد. وفتی سر جنین رو به پایین است به لگن فشار می آورد. طول رحم بستگی به این دارد که آیا سر جنین رو به پایین محکم شده است یا که نه.

اتاق سامیار مامان

مهزیار در اتاق آماده شده داداش سامیار

سرهمی سمت راست هدیه خاله معصومه است

 

پسندها (4)

نظرات (5)

مامان نوشين و بابا علي
1 بهمن 93 11:03
سلام دوست خوبم . سایت زیبا و خاطرات قشنگتو خوندم و لذت بردم . امیذوارم شما هم به سایت ما سر بزنید و اگر ذوست داشتی ما رو تو سایتت لینک کن. خدا نی نی تو برات حفظ کنه
مامان
پاسخ
سلام عزیزم. ممنون. انشاا... حتما بهتون سر میزنم.
مامان كيان
1 بهمن 93 14:25
خیلی خوشحالم که روزهای خوبی رو سپری کردین و انشالله باقی راه هم بسلامت طی شه و بقول قدیمی ها زانوی خیر به زمین بگذاری. از صمیم قلب سلامتی و عشق بینهایت برای خانواده چهارنفره تون آرزو میکنم. امیدوارم دفعه بعدی عکس نی نی رو ببینیم. از طرف من یه بوس گنده برای شما و گل پسرات
مامان
پاسخ
سلام عزیزم . ممنون. انشاالله. دعای خوبت بهم آرامش داد عزیزم.
مامان نسرین
2 بهمن 93 10:26
مبارک باشه عزیزم انشالله به سلامتی استفاده کنه
مامان
پاسخ
ممنون عزیزم. انشاالله😘
مامان
4 بهمن 93 10:48
مبارک باشه ایشالله زایمانتم خوب وراحت باشه
مامان
پاسخ
ممنون عزیزم . انشاالله
میم مثل مادر
12 بهمن 93 12:53
مبارکش باشه و به سلامتی و شادی از همشون خوب استفاده کنه. انشاءا.... به راحتی زایمان کنی و عکسهای خوشگل کوچولو را زود زود ببینیم.
مامان
پاسخ
سلام عزیزم. ممنون . انشاءالله